Kompetence vycházející z výukového programu

Klíčové kompetence, které žáci získají při práci během výukového programu, vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání [32].

  • Kompetence k učení (RVP ZV, str. 14, 2007)

  • - vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby a metody

    - organizuje a řídí vlastní učení

    - vyhledává a třídí informace

    - operuje s obecně užívanými termíny

    - samostatně pozoruje a experimentuje, získané výsledky porovnává

  • Kompetence k řešení problémů (RVP ZV, str. 15, 2007)

  • - vyhledá informace vhodné k řešení problému

    - kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí, je schopen je obhájit, uvědomuje si zodpovědnost z a svá rozhodnutí a výsledky svých činů zhodnotí

  • Kompetence komunikativní (RVP ZV, str. 15, 2007)

  • - formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu

    - naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor

    - rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů a jiných informačních a komunikačních prostředků

  • Kompetence sociální a personální (RVP ZV, str. 16, 2007)

  • - účinně spolupracuje ve skupině, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce

    - podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá

    - přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu

  • Kompetence občanské (RVP ZV, str. 16, 2007)

  • - respektuje přesvědčení druhých lidí

    - rozhoduje se zodpovědně podle dané situace, poskytne dle svých možností účinnou pomoc v situacích ohrožujících život a zdraví člověka

    - chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy, respektuje požadavky na kvalitní životní prostředí

  • Kompetence pracovní (RVP ZV, str. 17, 2007)

  • - používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti

    - přistupuje k výsledkům pracovní činnosti z hlediska ochrany svého zdraví i zdraví druhých a ochrany životního prostředí

    - využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje