Kompetence vycházející z výukového programu
- autor: Kateřina Švandová
Klíčové kompetence, které žáci získají při práci během výukového programu, vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání [32].
- vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby a metody
- organizuje a řídí vlastní učení
- vyhledává a třídí informace
- operuje s obecně užívanými termíny
- samostatně pozoruje a experimentuje, získané výsledky porovnává
- vyhledá informace vhodné k řešení problému
- kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí, je schopen je obhájit, uvědomuje si zodpovědnost z a svá rozhodnutí a výsledky svých činů zhodnotí
- formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
- naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor
- rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů a jiných informačních a komunikačních prostředků
- účinně spolupracuje ve skupině, na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce
- podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu, v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá
- přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu
- respektuje přesvědčení druhých lidí
- rozhoduje se zodpovědně podle dané situace, poskytne dle svých možností účinnou pomoc v situacích ohrožujících život a zdraví člověka
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy, respektuje požadavky na kvalitní životní prostředí
- používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti
- přistupuje k výsledkům pracovní činnosti z hlediska ochrany svého zdraví i zdraví druhých a ochrany životního prostředí
- využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje
- publikováno: 04.01.2010
- poslední aktualizace: 04.02.2011